Puhdistelin sitä melko perusteellisesti ja purin aika pitkälle löytääkseni vian nallittimessa ja löytyihän se. Nallittimen putken alapäässä oleva muovinen kaulus oli pettänyt ja aiheuttanut nallien "satamisen" nallittimen luistin päälle. Ja ilmeisesti nallin napsahtaminen nallikupin alla oli heikentänyt nallikupin akselia sen heikoimmasta ohennetusta kohdasta siten että se tuli kahtena palana pois... Eli nallitin on hyvin pitkälti rikki ja kaipaa varaosia. Eipä tarvinnut siis paljoa latailla...
Nohh, lähetin Dillonille ininää aiheesta, katsotaan lähettäisivätkö varaosia. Tällä välin, puristimella ei voi nallittaa, joten sitä periaatteessa voi käyttää mikäli supistaa ja poistaa nallit ensimmäisessä asemassa yksi hylsy kerrallaan ja nallittaa käsinallittimella (jos sellaisen omistaa) ja lataa valmiiksi nallitetut hylsyt...
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Tällaista käy, varsinkin kun ei ole oma...
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Vielä pari ohjetta & noottia kaikille latauskimppalaisille, ketään syyttämättä ja sormella osoittelematta:
1) Älkää käyttäkö liikaa voimaa - jos puristimessa on joku jumi, siihen on myös syy, ja ratkaisu ei ole voima vaan esim. sen nallittimen luistin eteen pudonneen käytetyn nallin poistaminen. Ajattele muutama sekunti ennenkuin toimit.
2) Öljy ei ole ihmeaine jota hemmetisti lisäämällä joka paikkaan asiat toimivat paremmin. Sitä toki tulee käyttää vastakkain hankaavien liikkuvien osien voiteluun, jotka ko. vehkeessä ovat: Prässin mäntä, mäntää liikuttelevat nivelet (6kpl CLP-pullon pillinmentäviä reikiä etupuolella puristinta), ruudittimen varmistustangon nivel tangon yläpäässä, sekä nallittimen luisti. Ruudittimen luistiin ei tietenkään öljyä laiteta jos haluaa että ne patruunat pamahtaakin, mutta siihen (ennen ruudin lisäämistä) kuivavoiteluteflon on hyvä aine jos jotain haluaa käyttää. Itse lisäilen öljyä mäntään noin sadan paukun välein ja varsien niveliin vähän harvemmin. Niistäkin selvästi ylimmät ovat kovimmalla, tai ainakin mustinta öljyä sieltä yläoikealta tulee.
3) Siivotkaa hemmetti jälkenne kun käytätte puristinta. Se tarpeellinen voiteluöljykään ei maagisesti poistu mustaksi muututtuaan ja valuttuaan pitkin puristimen runkoa. Se pitää ihan itse omin käsin pyyhkiä pois esim. paperiliinalla joita radalla on kätevästi tarjolla. Sen lisäksi menee noin kaksi minuuttia lakaista lattialle roiskuneet käytetyt nallit ja ruutihippuset. Inhottava ruveta käyttämään sitä kun jo pöytään asentaessa on kädet niinkuin automekaanikolla. Rupea siinä sitten puhtaiden hylsyjen ja nallien kanssa puljaamaan
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Valitan avautumisen määrää, mutta miksi tuntuu että minä olen ainoa joka viitsii välillä putsatakin sitä masiinaa sotkemisen lisäksi
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Perttu