7.2.13 - Tarkkuuden helmikuu alkaa

Lasan practical-jaoston harjoitteluun liittyvä keskustelu
kuisma
Site Admin

7.2.13 - Tarkkuuden helmikuu alkaa

Viesti Kirjoittaja kuisma » 02.02.2013, 17:20

Starttaamme torstaina tarkkuuden parissa ja kirjaillaan ylös muutamia perustuloksia seurantaa varten. Lähdetään jälleen kerran puristavasta laukaisusta liikkeelle ja kiinnitetään huomio myös terävänä näkyvään jyvään. Ja korostan vielä sitä, että sen jyvän kykenee näkemään myös siellä pimeässä, joskin se vaatii hieman enemmän ponnistelua. Eli elkää sanoko, että ei nää, sillä silloin olette jo luovuttaneet ennen ensimmäistä laukausta. Henkistä valmennusta siis tämä, psyykkausta kun voi tehdä hyvään tai huonoon suuntaan.

Katsotaan myös hyvän yksittäisen laukauksen rytmi ihan kellon kanssa. Lähtökohtaisesti ensimmäisellä kerralla ei ammuta yhtään laukausta jos ase ei ole pitoalueella muutaman sekunnin päästä ampumasekvenssin alkamisesta. Puretaan mielummin se nosto ja aloitetaan alusta. Malttia siis kehiin, koska harjoittelu tekee toiminnasta pysyvää, eikä välttämättä mestaria kuten sanonnassa sanotaan. Suomeksi sanottuna jos treenaa tekemään jonkin asian päin vi**ua niin silloin asiat menee kisassakin juuri niin.

Kotiläksynä puristävän laukauksen kylmäharjoittelu ja tarkistus siitä, että liipaisinsormi ei ota kiinni aseen runkoon. Taas tekniikkana voisi olla vaikka selällään kohti kattoa laukaisu, jolloin käsi ei väsy vaikka treennakin sen tunnin verran asiaa...

Katsomme myös ensimmäisen osan kylmäharjoittelusetistä ja kokoamme tänne toivotun ja monipuolisen treenisetin kotikäyttöön helmikuun aikana.

Tarkennamme vielä kevään ohjelmaa tuonnempana. Aloitamme treenit normitapaan klo 1830 pienellä lämmittelyllä ja päivän aiheen esittelyllä. Täällä voi olla aina aiheeseen liittyvä kotitehtävä. Treeniringin ja muutaman leirin ohjaajina toimivat allekirjoittaneen lisäksi tänä vuonna ainakin Perttu, VilleB, Rane ja Pekka ja muitakin saatetaan nähdä välillä ruorissa.

kuisma
Site Admin

Re: 7.2.13 - Tarkkuuden helmikuu alkaa

Viesti Kirjoittaja kuisma » 12.02.2013, 01:52

Koska olen huomaavinani lepsua harjoittelupäiväkirjan pitoa, niin tuossa siis kuvin tuo osallistuneiden tulos, tosin yksi ahistuksen hyvähkö kasa puuttuu.

https://www.dropbox.com/sh/0q22wn6a5z601o6/FV8Fh-KQCg

Muistakaa siis tehdä pieniä muistiinpanoja ratakäyntien jälkeen - ei polisiia tai minua varten vaan teitä itseänne. Se auttaa yllättävän paljon omassa kehityksessä. Esim. minä itse laitoin ylös viime kerralta itselle, että:
"tee rennosti, painopiste positiivisesti maahan päin
ajattelu ja yrittäminen vie helpostu osumat pois keskeltä
katso terävää jyvää ja alitajunta tekee puristavan laukaisun"

Vastaa Viestiin